بلاگ

۱۰ ویژگی اصلی درب‌ ضد سرقت

10 ویژگی اصلی درب‌ ضد سرقت اهورا درب

ویژگی اصلی درب‌ ضد سرقت را در این مقاله مورد برسی قرار میدهیم.  درب­های ضد سرقت ازجمله زیباترین و کارآمدترین درب‌های موجود در بازار است. این محصولات با توجه به ویژگی‌هایی که دارند توانسته‌اند نبض بازار را به دست بگیرند. امروزه اکثر افراد برای تهیه درب ساختمان به دنبال خرید این‌گونه درب‌ها بوده و سعی دارند با استفاده از آنها، امنیت را برای خود و اعضای خانواده، به ارمغان آورند. به‌منظور آشنایی بیشتر شما با درب­ ضد سرقت، به بررسی ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های ساختاری چهارچوب درب ضد سرقت

در ساخت درب‌های ضد سرقت از متریال درجه‌یک و فناوری روز دنیا استفاده می‌شود. چهارچوب این نوع درب‌ها از فلزی با جنس آلیاژ باکیفیت ساخته شده است. به همین دلیل نیز دارای استحکام و طول عمر بالایی خواهد بود. این درب‌ها در برابر تنش‌های دمایی و ضربه‌های فیزیکی، مقاومت قابل قبولی دارند. از ویژگی‌های اصلی درب ضد سرقت می‌توان به ضخامت چهارچوب آنها اشاره کرد. ضخامت این درب‌ها برخلاف درب‌های معمولی، ۱.۵ میلی‌متر و یا بالاتر از آن است.

روکش درب‌ ضد سرقت

در ساخت درب‌ ضد سرقت از روکش تهیه شده با متریال مختلف استفاده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و شرایط محیطی، جنس این روکش را انتخاب کنید. استفاده از روکش‌هایی نظیر روکش چوب طبیعی، روکش‌های هایگلس، پی‌وی‌سی، آکریلیک و ملامینه، سبب شده تا دست خریداران در انتخاب انواع این محصولات باز باشد.

برخورداری از قفل‌های باکیفیت

آنچه باعث شده تا درب ضد سرقت با انواع دیگر درب‌ها، تفاوت داشته باشد استفاده از تجهیزات بادوام و توجه به نکات امنیتی است. درب‌ ضد سرقت دارای قفل‌های بادوام هستند. معمولاً در ساختمان این درب‌ها از دو قفل مجزا استفاده می‌شود. در ضمن در برخی از مدل‌های این محصولات از قفل دیجیتالی استفاده شده است که ایمنی درب‌ها را افزایش می‌دهد. قفل این درب‌ها، ۱۱ زبانه دارند که در سه جهت مختلف حرکت می‌کنند.

 

قفل‌ و یراق آلات درب ضد سرقت باکیفیت

استفاده از یراق‌آلات مستحکم

یراق‌آلات درب را می‌توان جزو مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی درب ضد سرقت دانست. در تهیه این محصولات از دستگیره و یراق‌آلات مقاوم و باکیفیت استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب می‌توان از بالا بودن طول عمر درب و کیفیت و کارآمدی آن، اطمینان داشت.

قابلیت نصب آسان

این درب‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند. ساختار این محصولات به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که پس‌ از قرار گرفتن در چهارچوب درب، نمی‌توان آنها را اهرم کاری کرد. بعدازاین که مراحل ساخت این تجهیزات به پایان رسید می‌توان آنها را در چهارچوب قرار داد. با توجه به این مطالب می‌توان چنین گفت که نصب این درب‌ها، بسیار راحت بوده و در مدت‌زمان کمی می‌توان آنها را نصب کرد.

تنوع رنگی بالا درب‌ ضد سرقت

به دلیل این‌که روکش درب‌های ضد سرقت می‌تواند از جنس‌های مختلفی تهیه شود می‌توان دریافت که تنوع رنگی این درب‌ها، بالا است؛ بنابراین افرادی که درصدد خرید درب از نوع ضد سرقت هستند می‌توانند متناسب با سلیقه و خواست خود، این محصولات را در رنگ‌های مختلفی تهیه کنند. این درب‌ها در برابر رطوبت، نور خورشید و سرما و گرما، مقاوم بوده و تغییر رنگ نمی‌دهند.

درب‌ ضد سرقت، عایق رطوبتی هستند

طراحی و ساخت درب ضد سرقت به‌گونه‌ای است که آب در آن نفوذ نمی‌کند. به دلیل خاصیت عایق رطوبتی بودن، این محصولات بهترین گزینه برای استفاده به‌عنوان درب ورودی ساختمان‌ها هستند.

برخورداری از امنیت بالا

درب‌های ضد سرقت از چند نقطه به چهارچوب وصل می‌شوند. ازاین‌رو امینت این درب‌ها بسیار بالا است. در ضمن وجود یک ورق از جنس فولاد از ویژگی‌های این‌گونه درب‌ها است. وجود این لایه باعث می‌شود تا سارقان به‌هیچ‌وجه نتوانند این درب‌ها را باز کرده و وارد ساختمان شوند. امروزه برای تأمین امنیت خانه‌ها، اکثراً از این محصولات استفاده می‌شود. در استفاده از این محصولات می‌توان زنگ و دوربین چشمی نیز بر روی آنها نصب کرد تا سطح امنیت آنها افزایش یابد.

 

صفحه کشی داخلی درب ضد سرقت

عایق صوتی بودن

امروزه که منازل به‌صورت آپارتمانی هستند، عایق بودن صوتی ساختمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین سبب هم صاحبان منزل به دنبال تجهیزاتی هستند که از نفوذ صدا به بیرون از منزل، جلوگیری کنند. از ویژگی‌های اصلی درب‌های ضد سرقت می‌توان به عایق صوتی بودن آنها اشاره کرد. به دلیل نوع متریال به‌کاررفته در این محصولات و همچنین ضخامت این درب‌ها، صدا از آن به بیرون نفوذ نخواهد کرد.

پیشگیری از هدر رفت انرژی

در ساخت این نوع درب‌ها از سنگ پشم نسوز استفاده می‌شود. این امر باعث شده تا این محصولات در برابر حرارت، عایق باشند. استفاده سنگ پشم نسوز سبب ضد حریق شدن این درب‌ها نیز شده است. در ضمن به دلیل این‌که در اطراف درب ضد سرقت از زه پلاستیکی استفاده می‌شود، گردوغبار از طریق آن وارد خانه‌ها نمی‌شود. استفاده از این نوارها از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *