بلاگ

راهنمای خرید درب اتاق خواب استاندارد

درب اتاق خواب سفید اهورا درب

درب هایی که در اتاق خواب یا سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد هر کدام ویژگی خاص خود  را خود را دارند و هر کدام مناسب برای محیط خاصی هستند که ما در این مقاله یاد می گیریم یک درب اتاق خواب استاندارد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کلاف و شبکه بندی داخل لنگه

اولین و مهم ترین ویژگی یک درب اتاق خواب داشتن یک صفحه کشی داخلی استاندارد می باشد. درب اتاق خواب تولیدی این مجموعه برای ایجاد وزن سبک تر برای درب ها از پلاستو فوم برای داخل درب استفاده می کند که باعث کاهش وزن درب و عمر بیشتر این محصول می گردد .

دومین دلیل استفاده از پلاستو فوم داخل لنگه درب که دلیل مهمی می باشد ایجاد عایق صوتی بسیار عالی می باشد که باعث جلوگیری از ورود و خروج صدا از داخل به بیرون و بالعکس در اتاق خواب و سرویس بهداشتی می شود که باعث محیط منزل و اتاق خواب شما در آرامش کامل باشد.

کلاف درب اتاق خواب استاندارد باید از چوب روسی خشک و مرغوب درجه یک باشد و استفاده از چوب روس هم دو دلیل وجود دارد. دلیل اول کاهش وزن درب که با بکارگیری این چوب باعث می شود وزن درب به میزان مناسبی کاهش یابد و دلیل دوم هم انعطاف پذیری خوب در کار کردن با دریل و چکش خواری بسیار عالی این چوب می باشد که اهورا درب با استفاده از بهترین چوب روس خشک شده وارداتی به عنوان کلاف مرغوبیت کالاهای تولیدی خود را بالا برده است.

 در تصویر زیر برش خورده شبکه بندی و کلاف درب را مشاهده می کنید.

عایق صوتی پلاستو فوم داخل لنگه درب اهورا درب

 

جنس رویه با کیفیت

دومین دلیلی یک درب استاندارد باید داشته باشد استفاده رویه درب با کیفیت می باشد که هر کدام از درب های اتاق خواب با توجه به جنس آن ها متفاوت می باشد.

ابتدا لازم است انواع درب اتاق بر اساس جنس رویه را بشناسیم.

درب ام دی اف

یکی از پرکاربردترین درب های اتاق خواب ، درب با رویه ام دی اف می باشد که بیشترین سفارشات درب داخلی ساختمان را به خودش اختصاص داده است و می توان گفت از محبوب ترین ها به حساب می آید.

درب ها همانطور که در قسمت قبل یاد گرفتیم از کلاف چوبی و شبکه پلاستو فوم ساخته می شوند و با ورق هایی به نام ام دی اف دو طرف درب بسته می شوند . ورق های ام دی اف که در ضخامت های مختلف ۳ میل ، ۶ میل ، ۸ میل ، ۱۲ میلی متر در این صنعت ساخت درب مورد استفاده قرار می گیرد که بیش ترین استفاده را ورق ام دی اف با ضخامت ۸ میلی متر به خود اختصاص داده است که به درب اتاق خواب استقامت زیادی  می دهد.

درب ام دی اف به دو حالت به دست مصرف کننده می رسد یا به صورت رنگ شده یا به صورت روکش pvc که درباره هر دو حالت توضیح می دهیم.

درب ام دی اف که رنگ می شوند باید کیفیت استاندارد را داشته باشد و با رنگ با کیفیتی رنگ شود. مجموعه اهورا درب درب های ام دی اف خود را تماما با کیفیت پلی اورتان توسط دستگاه های مخصوص ام دی اف انجام می شود که این رنگ پلی اورتان محصول کشور ترکیه می باشد که وارداتی و مرغوب ترین رنگ های موجود بازار می باشد. لازم به ذکر است که رنگ پلی اورتان مقاومت نسبی در مقابل پاشش آب دارند. که در زیر محصولات درب اتاق خواب سفید که کیفیت رنگ پلی اورتان ترک می باشد را مشاهده می کنید.

دومین حالت برای درب ام دی اف روکش با ورق های pvc می باشد که به صورت تمام وکیوم (رویه و لبه درب ) تولید می شوند که استفاده از ورق pvc با کیفیت هم از موارد یک درب اتاق خواب استاندارد می باشد که این مجموعه استفاده از ورق های pvc تماما وارداتی از کشور کره جنوبی می باشد که باعث بالا رفتن کیفیت درب ها می شود.لازم به اشاره به این نکته است که درب روکش pvc مقاومت در مقابل آب دارند ولی نمیتوان این درب را درب ضد آب دانست، فقط درب هایی ضد آب هستند که با متریال تمام پی وی سی ساخته اند . در زیر محصولات درب روکش پی وی سی را مشاهده می کنید.

درب چوبی

درب هایی که به طور کامل با چوب خالص ساخته شده باشد را درب چوبی تمام چوب می گویند که مغز درب هم تماما از چوب ساخته می شود که همین علت اجرا طرح های مختلف برجسته و حکاکی شده را دارد و عمر و ماندگاری بالایی دارد و از لحاظ قیمت هم نسبت به دیگر درب داخلی قیمت بالاتری دارند.

دسته دیگر از درب ها که بیش تر در دسته کلاسیک قرار می گیرد درب ام دی اف با روکش چوب طبیعی نیز می باشد که طرح های محدود تری نسبت به درب های تمام چوب از لحاظ عمق داخلی قابل اجرا می باشد که با انواع روکش های چوب طبیعی مثل بلوط ، راش ، گردو قابل تولید می باشد.در این قسمت بخشی از محصولات درب چوبی را مشاهده می کنید.

دستگیره درب

عاملی که باعث زیبا تر شدن انتخاب درب اتاق خواب شما می شود انتخاب دستگیره لوکس و جذاب می باشد که باید بهترین رنگ دستگیره که به رنگ شما هماهنگی مناسب را داشته باشد و مورد دوم که باید در نظر بگیرید کیفیت آبکاری دستگیره می باشد که دقت داشته باید تمام دستگیره آبکاری شده درجه یک باشد و شرکت هایی تهیه کنید که ضمانت محصولات خود را تضمین می کند.

>> سوالات متداول <<

استاندارد درب اتاقی با عرض ۹۰ و ارتفاع ۲۱۰ ساخته می شوند.

بله ، درب های این مجموعه قابل ساخت در ابعاد خاص شما عزیزان می باشد

قطر درب ها معمولا ۴.۵ سانتی متر تا ۵ سانتی متر می باشد

در حال حاضر رویه ام دی اف از برند واناچای یا سوماترا می باشد

تمامی درب ها این مجموعه پلی اورتان ترک می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *