بلاگ

درب سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی هایی دارد؟

درب سرویس بهداشتی و حمام

خصوصیت ضد آب بودن در درب سرویس بهداشتی و حمام بسیار با اهمیت است پس باید دقت کنید تا از خراب شدن آن ها خودداری کنید چون آن ها همیشه در معرض رطوبت هستند.

درب های چوبی به هیچ عنوان با رطوبت رابطه خوبی ندارند. رطوبت باعث می شود که سطح چوب باد کند و باعث رشد قارچ ها می شود و اینجور مشکلات را با خود به همراه دارد. در این مطالب شما را بیشتر با درب های مناسب سرویس های بهداشتی و حمام آشنا می کنیم.   

کدام درب ها ضد آب هستند؟

به هیچ عنوان درب چوبی ضد آب وجود ندارد پس درب هایی که با نام ضد آب به فروش می روند دلیل نمی شود که شما همیشه درها را با آب بشویید و هیچ صدمه ای نبینند.

پس با این وجود تعریف این درب ها یعنی مقاوم بودن در برابر رطوبت نه شستشوی همیشگی درب ها. درب هایی که با روکش پی وی سی و یا ای بی اس هستند در برابر آب و رطوبت مقاوم تر هستند و می شود گفت که ضد آب هستند.

مقایسه درب ABS و درب روکش پی وی سی

درب هایی که با روکش پی وی سی هستند از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و این به دلیل ضخامت آن است که قدرت بیشتری در برابر آب دارد. تنوع در درب های پی وی سی بیشتر از درب های ای بی اس است.

درب های ای بی اس نیازی به آب بندی ندارند ولی درب های پی وی سی باید با چسب های مخصوص آب بندی شوند و این یک هزینه جداگانه است. درب های پی وی سی از درب های ای بی اس گران تر هستند و دلیل آن طراحی آن ها است. 

درب روکش پی وی سی درب سرویس بهداشتی و حمام

نحوه نگهداری صحیح از درب سرویس بهداشتی و حمام

باید به این موضوع دقت کنید که درب سرویس بهداشتی و حمام نباید به داخل آن ها نفوذ کند و باید از آن ها نگهداری کنیم. یکی از جاهایی که می تواند آب به داخل درب ها نفوذ کند از ناحیه دستگیره ها است. کسی که درب ها را نصب می کند باید دقت کند که موقع نصب دستگیره ها باید آن ها را به خوبی با چسب مخصوص آب بندی کند.  

درست است که این درب ها با نام ضد آب هستند ولی شما نباید آن ها را با آب بشویید و این یک مسئله بسیار مهم است. اگر به صورت مداوم این درب ها را بشویید احتمال دارد که آب به داخل درب ها نفوذ کند و باعث خرابی درب شود.

باید مراقب کودکانتان باشید که با وسایل تیز به درب ها آسیب نرسانند مخصوصا اگر درب های شما پی وی سی هستند. اگر درب ها سوراخ شوند آب به راحتی به درب ها نفوذ می کند.

به هیچ عنوان روی درب ها سوراخ نزنید که بخواهید روی آن ها وسایل تزئینی بگذارید. 

اگر از لولاهای نامرغوب و بی کیفیت و یا استفاده نادرست از آن ها باعث می شود که در از جای خود خارج شود و باعث ساییدگی بر روی درب و چهارچوب شود و باعث می شود که درب درست باز و بسته نشود. این هم دلیلی است که می تواند باعث نفوذ آب و پارگی روکش شود.

در این شرایط اگر خودتان فنی کار هستید می توانید مشکل را حل کنید و اگر که نه می توانید با تعمیرکار مربوط تماس بگیرید تا برای شما این مشکل را حل کند.

درب سرویس بهداشتی و حمام ای بی اس عمر بیشتری دارند و بهتر است که برای حمام و سرویس بهداشتی ها از این درب ها خریداری کنید. شما می توانید به قسمت فروشگاه بروید و به دسته درب ای بی اس بروید و این درب ها را مشاهده کنید.

اگر می خواهید که درب سرویس بهداشتی و حمام با طراحی زیبایی داشته باشید بهتر است که درب با روکش پی وی سی را انتخاب کنید گر چه درب های ساده ای بی اس زیبا هم هستند.

درب روکش پی وی سی با روکش ضخامت بالا را برای سرویس بهداشتی ها انتخاب کنید. احتیاط کنید که روکش ها سوراخ و یا پاره نشوند. مراقبت از آن ها بسیار با اهمیت است.

1 دیدگاه در “درب سرویس بهداشتی و حمام چه ویژگی هایی دارد؟

  1. مهندس غفوری گفت:

    با تشکر از مطالب خوبی که فرمودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *