بلاگ

به چه نکاتی هنگام خرید درب ضد سرقت باید دقت نمایید؟

ضدسرقت فلزی مدرن

بسیاری از مردم اطلاعات کافی هنگام خرید درب ضد سرقت ندارند و متاسفانه بعضی از شرکت های سودجو از ناآگاهی مردم سوء استفاده می کنند، این موضوع مشکل ساز می شود. شرکت های سودجو با به فروش رساندن درب هایی که فقط شبیه به درب های ضد سرقت هستند و هیچگونه استانداردی در درب های به فروش رسیده وجود ندارد از مردم سوء استفاده می کنند.

برای اینکه اطلاعات کافی نسبت به امنیت درب ضد سرقت داشته باشید با ما همراه باشید البته باید بدانید که تشخیص درب ضد سرقت اصل بسیار مشکل می باشد.

توجه به جنس چهار چوب هنگام خرید درب ضد سرقت

جنس چارچوب از نکاتی است که برای تشخیص درب ضد سرقت اصل بسیار مهم است. باید دقت داشته باشید که فلزی که در چارچوب بکار رفته باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و جوشکاری مناسبی برای متصل کردن ورقه ها به هم داشته باشد. برای جوشکاری این ورقه ها باید از جوش CO2 استفاده شود.

روکش درب ضد سرقت

در بازار روکش های گوناگونی وجود دارد که می توان به آن ها اشاره کرد: ایتالیایی، اروپایی، آمریکایی، چینی، ترکیه ای و ایرانی که سابقه بسیار خوبی دارند و بهترین کشورهای تولید کننده می باشند.

ضخامت چهار چوب درب ضد سرقت

یکی از موارد بسیار مهم ضخامت چهار چوب درب ضد سرقت می باشد. حداقل ۱٫۵ میلی متر باید ضخامت چهار چوب باشد و این یک استاندارد است برای ضخامت چهار چوب.

ورق و آهن آلات استفاده شده در درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت باید از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و صدا برخوردار باشند، که این امکانات بستگی به وسایل و ابزارهای استفاده شده در درب های ضد سرقت دارد.

جنس لولا

یکی از مهم ترین مواردی که باعث امنیت بیشتر درب درب ضد سرقت می شود استفاده از لولای با کیفیت است. زمانی که در حال ارزیابی درب ضد سرقت هستید توجه ویژه ای به لولا ها کنید. اگر از لولای بی کیفیت و نامرغوب استفاده شده باشد و یا تعداد آن ها کم باشد درب ضد سرقت از حالت ریگلاژ خارج می شود و باعث می شود که کارایی خود را از دست دهد. لولای باکیفیت لولایی است که بلبرینگ دارد و در هر درب از ۳ لولا استفاده شده است.

قفل و یراق

قفل و یراق ضدسرقت

مرغوبیت قفل و یراق از با اهمیت ترین موارد می باشد، که اگر از قفل و یراق بی کیفیت و نامرغوب استفاده شود، تمامی امکانات و امنیت درب ضد سرقت بلا استفاده می شود. پس استفاده از قفل و یراق باکیفیت یک اصل مهم در انتخاب درب ضد سرقت می باشد.

جنس استفاده شده در سیلندر قفل ها از مس می باشد که در برابر ضربه، اسید و مته بسیار آسیب پذیر و ضعیف می باشند. با این حال دزدها می توانند از خانه شما سرقت کنند. برای اینکه این اتفاق نیافتد بهتر است که از قفل مولتی سیستم استفاده نمایید. این قفل ها دارای ۱۶ و ۲۰ زبانه هستند. کارکرد این قفل ها به این صورت می باشد که با قفل یک سویچ (به معنای قفل موقت) فقط یک زبانه از سیلندر قفل حرکت کرده و درب را قفل می کند و در دو با قفل سویچ (در قفل های ۲۰ تایی ) پنج زبانه از قسمت بالای درب، پانزده زبانه هم از قسمت بالا،وسط و پایین قسمت کناری درب وارد چهار چوب می شوند.

در مدل ۱۶ تایی اینگونه است که در هر طرف به جای پنج زبانه از چهار زبانه استفاده می شود.) و تمامی این قفل از نوع فولادی بودی و زمانی که سارق قصد سرقت از شما را داشته باشد، با وارد کردن ضربه مغزی سیلند آسیب خواهد دید و در هیچ شرایطی قادر به باز کردن این دب نخواهد بود و زبانه ها کاملا در جای خود محکم خواهند ماند. شما می توانید از یکی از بهترین برندها یعنی برند کاله استفاده کنید.

جنس لایه درب ضد سرقت

شما می توانید به صورت سلیقه ای طرح لایه درب را انتخاب کنید. ولی باید دقت کنید که جنس لایه درب را باید نسبت با شرایط محل استفاده انتخاب کنید به دلیل اینکه جنس ام دی اف با وجود براقیت و زیبایی نمی تواند در مقابل نور و گرمای آفتاب دوام بیاورد ولی جنس پی وی سی و ملامینه قدرت و استحکام بیشتری نسبت به این موضوع دارد.

آب و هوای منطقه مناسب درب ضد سرقت

باید دقت داشته باشید که درب ضد سرقت را نسبت با شرایط آب و هوایی و محل زندگی تان انتخاب نمایید. به عنوان مثال جنس چوب بکار رفته در مناطق سرد و خشک بسیار متفاوت تر هستند نسبت با شرایط آب و هوایی مرطوب.

دستگیره های با کیفیت و مطلوب

باید برای انتخاب دستگیره ها سلیقه و دقت خرج نمایید به دلیل اینکه دستگیره های درب های ضد سرقت یکی از مهمترین اجزای درب ها می باشند.

قفل ضد اسید برای درب ضد سرقت

یکی از کارهایی که می توان یک قفل را از کار انداخت استفاده از اسید می باشد، تا بتوان یک قفل را به آسانی باز کرد. باید در هنگام خرید به ضد اسید بودن قفل درب ضد سرقت توجه فرمایید. ضد اسید بودن قفل درب ضد سرقت باعث می شود تا سارقان نتوانند درب را باز کنند و مانع سرقت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *