بلاگ

آنچه در مورد ویژگی‌های درب وکیوم اتاقی باید بدانید

درب وکیوم اتاقی ازجمله محصولات پرطرفدار در بازار کنونی است. این محصولات به دلیل کیفیت بالا در کنار زیبایی چشم‌گیر، توانسته بخش بزرگی از فروش انواع درب را به خود اختصاص دهد.

یکی از المان‌هایی که در دکوراسیون داخلی و زیبایی منزل و محیط‌های کاری، تأثیر بسزایی دارد درب اتاق‌ها است. بر همین اساس امروزه شاهد تولید انواع درب اتاقی با رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار زیبا هستیم؛ اما در این میان، مقاومت و طول عمر بالای این محصولات نیز از دیگر ویژگی‌هایی هستند که خریداران به آن توجه ویژه‌ای دارند.

درب وکیوم اتاقی

درصورتی‌که درصدد خرید درب اتاقی هستید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این نوع درب‌ها آشنا شده و در نهایت، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منظور از درب وکیوم اتاقی چیست؟

برای این‌که به‌صورت قابل‌درک، این نوع درب‌ها را تعریف کنیم باید ابتدا تعریفی کلی از متریال وکیوم داشته باشیم. وکیوم که در بازار با نام ممبران نیز شناخته می‌شود، درواقع نوعی روکش است. این روکش از جنس PVC بوده و بر روی مغزی درب‌ها کشیده می‌شود. تولیدکنندگان می‌توانند این روکش را بر روی انواع مغزی درب اعم از MDF، نئوپان و ... بکشند؛ اما بیشترین کاربرد این روکش بر روی مغزی‌های ام دی اف است.

روکش پی‌وی‌سی به دلیل این‌که قابلیت ارتجاعی و شکل‌پذیری خوبی دارد می‌تواند بر روی سطوحی با نقش و نگارهای مختلف اجرا شود. ازاین‌رو اغلب شاهد هستیم که درب‌های وکیوم در طرح‌ها و با نقوش متنوعی تولید می‌شوند. این ویژگی درب وکیوم اتاقی از مهم‌ترین دلایلی است که نظر خریداران را به خود جلب کرده و سبب بالا رفتن میزان تقاضا برای خرید این محصولات شده است.

زمانی که درب‌های تولید شده، وکیوم می‌شوند تمامی هوای مابین سطح درب و روکش پی‌وی‌سی، تخلیه می‌شود. این امر سبب می‌شود تا این درب‌ها در مقابل ضربات فیزیکی و عوامل محیطی، مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

مراحل ساخت درب وکیوم اتاقی

ساخت درب‌های وکیوم اتاقی تفاوت‌های اساسی با ساخت درب‌های معمولی دارد. به این صورت که برای ساخت این درب‌ها، باید طرح موردنظر بر روی مغزی درب، اجرا شود. این کار توسط دستگاه CNC انجام می‌شود. طرح موردنظر بر روی ورق خام ام دی اف، طراحی می‌شود سپس توسط دستگاه برش CNC، برش داده می‌شود. این طرح‌ها ممکن است از انواع طرح‌های معمولی و یا برجسته باشند. بعد از برش، باید سطح کار با استفاده از روکش پی‌وی‌سی، روکش شود. به این منظور، کل سطح مغزی با استفاده از چسب و یا رزین پوشش داده شده و سپس روکش بر روی آن اجرا می‌شود.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز گفته شد، این روکش دارای قابلیت انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای است. به همین جهت نیز می‌توان آن را بر روی طرح‌های بسیار ظریف نیز اجرا نمود. در مورد درب‌های اتاقی، هر دو سوی درب، روکش می‌شود. همین امر موجب تقویت ویژگی درب وکیوم اتاقی شده و مقاومت درب را در برابر رطوبت و عوامل محیطی، افزایش می‌دهد. معمولاً برای این‌که سطح کار با دقت بالایی روکش شود از دستگاه وکیوم استفاده می‌شود. این فناوری کمک می‌کند تا ایرادی در روکش کردن درب وجود نداشته و بتوان روکش پی‌وی‌سی با تعداد لایه‌ها و ضخامت‌های مختلف را بر روی این مغزی‌ها اجرا کرد.

درب وکیوم اتاقی چه ویژگی‌های دارد؟

درب‌های وکیوم دارای یک سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند که باعث تمایز این نوع درب‌ها از انواع دیگر می‌شود. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

درب وکیوم اتاق خواب

مقاومت بالا درب وکیوم اتاقی در برابر عوامل فیزیکی

روکشی که بر روی درب وکیوم اتاقی استفاده می‌شود باعث شده تا این درب‌ها در برابر عوامل فیزیکی مختلفی، مقاوم باشند. به‌عنوان‌مثال این درب‌ها می‌توانند در مقابل ضربه مقاومت کرده و معیوب نشوند. در ضمن این محصولات در برابر اشیای تیز نیز مقاومت خوبی دارند و خط و خش بر روی آنها نمی‌افتد.

مقاوم بودن درب وکیوم اتاقی

درب روکش پی‌وی‌سی در برابر نفوذ آب، مقاوم است. مهم‌ترین دلیلی هم که باعث شده تا در صنعت ساخت درب از این روکش استفاده شود، همین موضوع است. ضخامت این لایه‌ها در درب‌های وکیوم، ۰.۴ تا ۰.۲ میلی‌متر است. این درب‌ها به‌هیچ‌عنوان آب و رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. به همین سبب هم دچار ایرادات ناشی از جذب آب نخواهند شد و طول عمر بالایی دارند. البته باید خاطرنشان کنیم که این امر در مورد درب‌هایی صدق می‌کند که کلاف آنها هم پی‌وی‌سی شده باشد.

تنوع طرح و رنگ دربها

روکش‌های PVC قابلیت اجرا بر روی طرح‌ها و سطوح مختلف را دارد. این روکش را می‌توان بر روی سطوح ابزار و فرز خورده و سطوحی که دارای نقوش برجسته هستند به کار برد. این درب‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و توانسته‌اند به‌خوبی پاسخ گوی نیاز و سلایق مختلف مشتریان باشند. ازاین‌رو خریداران این درب‌ها در یافتن دربی مطابق با سبک و سیاق دکوراسیون منزل و یا محیط اداری، مشکلی نخواهند داشت.

ثبات رنگ و فرم درب‌ها

از دیگر انواع ویژگی درب وکیوم اتاقی می‌توان به ثبات رنگ و طرح آن اشاره کرد. این محصول در شرایط مختلف می‌تواند رنگ و فرم خود را حفظ کرده و دچار تغییر در رنگ و یا شکل ظاهری نشود.

زیبایی منحصربه‌فرد

بهترین و خاص‌ترین مزیتی که این درب‌ها دارند زیبایی آنها است. این درب‌ها به دلیل تنوع در رنگ و طرح می‌توانند در سبک‌های مختلف دکوراسیون مورداستفاده قرار گرفته و زیبایی چشم‌نوازی در محیط ایجاد کنند.

بررسی قیمت درب وکیوم اتاقی

قیمت درب وکیوم اتاقی در مقایسه با ویژگی‌هایی که دارد بسیار مقرون‌به‌صرفه است. این محصولات دارای طول عمر بالایی بوده و هزینه نگهداری از آنها بسیار پایین است. در تعیین قیمت این نوع درب‌ها عوامل مختلفی دخیل هستند که ازجمله آنها می‌توان به ابعاد درب، جنس مغزی آن، طرح پیاده شده بر روی درب و رنگ آن اشاره کرد.

قیمت درب اتاقی وکیوم

به‌صورت کلی در مورد این درب‌ها می‌توان چنین گفت که ویژگی‌های درب وکیوم بر بهای آن تأثیر گذاشته و موجب بالا رفتن آن در مقایسه با انواع درب‌های معمولی شده است؛ اما حال که با ویژگی‌های این محصولات آشنا شده‌اید، قطعاً به این نتیجه رسیده‌اید که قیمت این نوع درب‌ها، صرفه اقتصادی داشته و خرید آنها، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است.

جمع‌بندی

درب وکیوم اتاقی یکی از محصولات مدرنی است که در سال‌های اخیر توانسته نظر بسیاری از متقاضیان را به خود جلب کند. این محصول با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، می‌تواند اتاق شما را زیباتر نشان داده و بهترین محصول برای استفاده در شرایط مختلف باشد.

در این قسمت می توانید درب وکیوم یا درب روکش پی وی سی را مشاهده می کنید

درب اتاق خواب سفید مدرن پلی اورتان کد M-3000

۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی طوسی روشن ام دی اف کد D-210

۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاق خواب جدید لوکس سفید P-340

۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی جدید سفید رپینگی کد P-390

۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی مدرن سفید تک قاب کد M-981

۳,۶۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاق سفید ام دی اف روکش pvc کد M-506

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی سفید مدرن رپینگی کد P-410

۳,۹۵۰,۰۰۰ تومان

درب اتاق خواب مدرن وکیوم کد M-4300

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی مدرن طوسی تیره کد D-100

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی وکیوم طوسی تیره M-4100

۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی لوکس رپینگی وکیوم کد P-150

۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاق خواب رپینگی مدرن کد P-420

۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی روکش pvc تمام وکیوم کد M-649

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی MDF سفید طرح cnc کد M-249

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی لوکس رپینگی وکیوم کد P-370

۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاق خواب سفید مدرن کد P-450

۳,۹۰۰,۰۰۰ تومان

درب چوبی اتاقی لوکس وکیوم کد P-190

۴,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی روکش pvc تمام وکیوم کد M-239

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب اتاقی سفید طرح جدید کد M-505

۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان

درب داخلی روکش pvc تمام وکیوم کد M-325

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب چوبی روکش pvc تمام وکیوم کد M-652

۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

درب ام دی اف اتاقی سفید کد M-368

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب ام دی اف روکش pvc با طرح cnc کد M-568

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

درب چوبی روکش pvc طرح cnc کد M-809

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *